Overzicht

  • Bijeenkomst 1 woensdag 10 januari 2024
    16:00 - 20:00 uur
  • Bijeenkomst 2 woensdag 31 januari 2024
    16:00 - 20:00 uur
  • Locatie de Silo
  • Certificaat Ja
  • Adres Kleverskerkseweg 49 Middelburg
  • Max. aantal deelnemers 20
  • Uiterste inschrijfdatum woensdag 20 december 2023
  • Studielast 8
  • Meer informatie? g.jansen@ozeo.nl
€ 399.-
per persoon, incl. btw.

Voor wie:

Je bent leerkracht, docent, intern begeleider, remedial teacher, zorgcoördinator, onderwijsassistent, onderwijsondersteunend personeel.
Je wilt begrijpen hoe je leerlingen kunt motiveren en aan de slag gaan!

Inhoud

Motivatie is een voortdurend proces van geprikkeld worden. Ongemotiveerde leerlingen zijn ook gemotiveerd, maar vaak anders dan wij zouden willen. Tijdens deze training gaan we in de eerste twee bijeenkomsten in op de belangrijkste theoretische inzichten rondom motivatie en kijken we naar welke invloed je kunt hebben op de motivatie van je leerlingen. De derde bijeenkomst staat in het teken van belonen als bekrachtiger. Welke nadelen zitten hier aan? Hoe beloon je op een juiste manier?

Doelen/Opbrengsten

Aan het eind van deze training is er antwoord op de vragen:

• Hoe werkt motivatie?
• Hoe motiveer ik studenten tijdens de les?
• Hoe motiveer ik studenten tijdens een gesprek?
• Welke praktische tips zijn er?
• Hoe kun je verantwoord belonen?

De training is inclusief maaltijd!

Trainer
Nathanja Schreuder

Nathanja Schreuder is geboren in 1973 en woonachtig in het Zeeuwse Middelburg. Inmiddels werkt ze zo’n 20 jaar in het onderwijs, als leerkracht, ambulant begeleider en als trainer/coach.

Licentie specialist Nathanja Schreuder

Vanuit haar werk als leerkracht in het Speciaal Onderwijs is ze gefascineerd geraakt door de manier waarop, over het algemeen, wordt omgegaan met ingewikkeld gedrag. Eerst kwam dat vanuit onvrede en het idee “dit moet toch anders kunnen?” Daarna vanuit het besef dat leerkrachten altijd het beste voor hebben met hun leerlingen, maar dat het werken met leerlingen moeilijkheden opwerpt waardoor we dingen soms anders doen dan we zouden willen.

Door vaak les te geven aan specifieke (doel)groepen waar ingewikkeld gedrag aan de orde van de dag is, heeft ze ervaren dat er onder alle gedrag een basale levensbehoefte schuilgaat, namelijk die van: “Mag ik er zijn?”

De opleidingen tot Gedragsspecialist en Licentie Specialist Klasse(n)Kracht hebben haar praktijkervaring verrijkt. Inzichten in de invloed van groepsdynamiek op gedrag hebben haar werk als trainer/coach en mentor verrijkt.

Van daaruit werkt zij in haar bedrijf Leren Onderwijzen aan veel verschillende werkzaamheden.  De basis daarin is het helpen van leerkrachten bij het aanleren van vaardigheden die ervoor zorgen dat ze zich voldoende toegerust voelen met ingewikkeld gedrag van leerlingen en groepen om te gaan.