Overzicht

  • Bijeenkomst 1 maandag 1 februari 2021
    19:00 - 21:30 uur
  • Bijeenkomst 2 maandag 22 februari 2021
    19:00 - 21:30 uur
  • Locatie De Stenge
  • Certificaat Ja
  • Adres Stengeplein 1, 4451 CZ, Heinkenszand
  • Max. aantal deelnemers 20
  • Uiterste inschrijfdatum donderdag 28 januari 2021
  • Studielast 5 uur
  • Trainer Cindy de Klerk
  • Meer informatie? educatief@respont.nl
€ 199.-
per persoon, incl. btw.

Doelgroep:

Leerkrachten en onderwijsassistenten groep 1 en 2, intern begeleiders.

De training is ook geschikt voor pedagogisch medewerkers  op de peuterspeelzaal en/of kinderdagverblijf.

Inhoud:

Kinderen met probleemgedrag vallen op in de groep. Door observatie en gebruikmaking van signaleringsinstrumenten kun je het gedrag van een kind leren signaleren en interpreteren. Vervolgens wordt gekeken hoe je  praktisch aan de slag kunt gaan met de verzamelde gegevens.

Doelen/ Opbrengsten:

Aan het eind van deze training is er antwoord op de vragen:

  • Wanneer spreek je van gedragsproblemen?
  • Wat zijn gedragsproblemen?
  • Is al het afwijkende gedrag een probleem?
  • Wat zijn goede instrumenten voor het observeren van gedrag?
  • Wat kun je met de resultaten uit de observaties?
  • Wat zijn praktische handvaten om om te gaan met moeilijk gedrag?

Krijg ik een certificaat?

Jazeker! Je ontvangt na afloop van de training een certificaat.

Studielast

Bij elke training wordt aangegeven uit hoeveel uur de training bestaat. Eventuele opdrachten of huiswerk zijn hier niet in mee gerekend. Maar we weten hoe druk het kan zijn, dus we doen niet te gek!

Trainer
Cindy de Klerk

Cindy is werkzaam als leerkracht in een autigroep bij Stichting De Korre, daarvoor werkzaam geweest bij Stichting Respont als ambulant begeleider en trainer van Qwestor Educatief. ‘Mijn specialiteiten zijn autisme en jonge kinderen. In de trainingen die ik verzorg, vind ik het erg belangrijk om een theoretisch kader te koppelen aan relevante praktijkvoorbeelden zodat deelnemers direct met de lesstof aan de slag kunnen.’