De datum voor de tweede bijeenkomst wordt nader in overleg bepaald! De datum voor de derde bijeenkomst blijft staan.
Doelgroep:
Leerkrachten, docenten, intern begeleiders, remedial teachers, zorgcoördinatoren, onderwijsassistenten
Inhoud:
Executieve functies zijn de laatste jaren een steeds grotere rol gaan spelen in de begeleiding van leerlingen met ADHD, autisme, dyslexie, leerstoornissen of niet-aangeboren hersenafwijkingen.
In plaats van in grote stoornissen te denken, wordt veel meer gedacht in de onderliggende executieve functies.
De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod: Wat weten we tegenwoordig over executieve functies? Welke rol spelen ze bij bijvoorbeeld ADHD, autisme, dyslexie? Hoe kunnen we executieve functies versterken?
Executieve functies als emotieregulatie en agressie, inhibitie en aandacht, plannen en organiseren en intentie en cognitieve flexibiliteit worden behandeld.
Doelen/ Opbrengsten:
Aan het eind van deze training is er antwoord op de vragen:
- Wat zijn executieve functies?
- Welke rol spelen EF bij gedrag en ontwikkeling?
- Welke rol spelen EF bij ADHD, ASS etc.?
- Hoe meet je EF?
- Hoe maak je een goede interventieplanning voor EF?
- Hoe kun je zwakke EF compenseren?
- Hoe kun je EF versterken?
- Hoe kan ik het geleerde toepassen in mijn praktijksituatie?
Praktische informatie
Locatie en parkeren
Locatie 1:
De Stenge
Stengeplein 1
4451 CZ Heinkenszand
Parkeren:
Parkeerplaats aan de Kraaiendijk
Locatie 2:
DockWize
PZEM zaal
PZEM
4382 NV Vlissingen
Parkeren:
Parkeerterrein DockWize
Locatie 3:
Goese Lyceum
Oranjeweg 90
4461 LR Goes
Parkeren:
Parkeerterrein tegenover de sportvelden
Kosten en betalen
De kosten voor de training staan vermeld per training.
Wij maken gebruik van Ideal om de betaling te voldoen, je ontvangt een bevestiging van de betaling per email.
Liever betalen op factuur? Dat kan ook! Je ontvangt de factuur per e-mail. Vriendelijk verzoek deze binnen twee weken te voldoen.