Overzicht

  • Bijeenkomst 1 woensdag 7 april 2021
    15:30 - 18:00 uur
  • Bijeenkomst 2 woensdag 21 april 2021
    15:30 - 18:00 uur
  • Locatie De Stenge
  • Certificaat Ja
  • Adres Stengeplein 1, 4451 CZ, Heinkenszand
  • Max. aantal deelnemers 20
  • Uiterste inschrijfdatum woensdag 31 maart 2021
  • Studielast 4
  • Trainer Anja Beekman
  • Meer informatie? educatief@respont.nl
€ 199.-
per persoon, incl. btw.

Doelgroep:

Leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers (speciaal) basisonderwijs, docenten en zorgcoördinatoren voortgezet onderwijs

Inhoud:

Tijdens deze training wordt ingegaan op actuele inzichten, oorzaken en  achtergronden van hechtingsproblematiek. Kinderen met deze problematiek hebben specifieke onderwijsbehoeften. De deelnemers krijgen deze middag dan ook praktische handreikingen die direct toepasbaar zijn. Als professional ben je beter toegerust om af te stemmen op kinderen met hechtingsproblematiek.

Doelen/ Opbrengsten

Aan het eind van deze training is er antwoord op de vragen:

  • Wat is hechting en waarom is hechting belangrijk?
  • Hoe ontstaat hechting?
  • Hoe is hechting onderzocht?
  • Welke soorten zijn er?
  • Hoe beschrijft de DSM V hechting?
  • Wat zijn risico’s voor hechtingsproblemen?
  • Welke behandelingen zijn er?
  • Wat is de prognose?
  • Welke gedachten, gevoelens en gedragingen passen bij een kind met hechtingsproblemen en hoe kun je deze verklaren?
  • Wat is nodig op school (op pedagogisch en didactisch vlak)?

Kosten en betalen

De kosten voor de training staan vermeld per training.

Wij maken gebruik van Ideal om de betaling te voldoen, je ontvangt een bevestiging van de betaling per email.

Liever betalen op factuur? Dat kan ook! Je ontvangt de factuur per e-mail. Vriendelijk verzoek deze binnen twee weken te voldoen.

Krijg ik een certificaat?

Jazeker! Je ontvangt na afloop van de training een certificaat.

Trainer
Anja Beekman

Educatief en ambulant begeleider van leerlingen met ondersteuningsbehoefte op het gebied van gedrag. ‘Ik heb 18 jaar gewerkt als leerkracht in het basis- en speciaal basisonderwijs. Daarna ben ik als ambulant begeleider aan de slag gegaan om samen met betrokkenen het onderwijs passend te maken voor deze leerlingen. In de trainingen die ik geef kan ik deze praktijkervaringen goed benutten. Ik vind het belangrijk om deelnemers bewust te maken van de belangrijke taak die zij hebben voor jongeren en ik geef ze graag praktische handvatten om hier direct mee aan de slag te kunnen.’