Voor wie:
Iedereen die hier vaak mee te maken heeft, dit leuk vindt of zich hier in willen ontwikkelen
Inhoud:
Als organisatie heb je er dagelijks mee te maken. Het schrijven van teksten. Een email, memo of blog. Maar ook een social bericht, vacaturetekst of offerte komt eens in de zoveel tijd voorbij. Vinden jij en je collega’s schrijven lastig? Willen jullie teksten niet echt vlotten? Of kan er wel een portie peper over jullie teksten? Helpen wij je toch?
De Taaluilen brengen scholen en organisaties tot leven.
Ráák communiceren naar je doelgroep. Dat is wat je wilt. Toch? Onze communicatie trainingen zorgen ervoor dat jij menselijk en makkelijk leert communiceren. Je doelgroep kan niet meer om je heen. Ze worden geprikkeld to the max. Schrijven van pakkende teksten. Een flitsende offerte, mail of nieuwsbrief. Een vak apart. Dat leren we je.
Doelen/ Opbrengsten
Aan het einde van de training weet je
- Hoe je je boodschap prikkelend overbrengt
- Hoe je doelgroepen bereikt
- Hoe je kort, bondig en creatief kunt schrijven
Uitnodiging van Willem
Ik laat je ervaren dat schrijven niet moeilijk is en zelfs leuk. Schrijven is praten op papier. De training is interactief. Het praktijkgehalte is hoog en er mag gelachen worden. Iedere deelnemer neemt ‘schrijfwerk’ mee waar hij op dat moment mee bezig is. Tijdens de bijeenkomst kunnen de cursisten daar verbeteringen in aanbrengen. Ze krijgen veel tips. Over koppen bijvoorbeeld, de eerste zin en de service naar de lezer. Ook staan we stil bij de lengte van zinnen. Moet de lezer veel moeite doen om jouw tekst te lezen? Of gaat het vanzelf?
Mijn boek ‘Schrijf eens even normaal joh!’ gebruiken we als houvast.
Schrijven is veel meer dan op grammatica letten. Kruip daarom in de huid van de lezer. Is jouw tekst interessant genoeg om te lezen. Waar ligt een afhaakrisico? Hoe verleid je de lezer om aan jouw tekst te beginnen? Zorg altijd voor content die boeit. Daarna moet je het de lezer zo makkelijk mogelijk maken. Zinslengte en toon zijn dan van groot belang.